5 zlatnih pravila za nove celijakičare

moja celijakija 5 pravila za nove celijakicare uzka 1

Za svakog bolesnog čovjeka ovo je šok i izazov treba u svakom slučaju vremena da prihvatite svoju bolest.
U bolesnika sa celijakijom nije drugačije. Ja sam dobila putem pošte nalaz na kojem je bila napisana
dijagnoza i preporuku za strogom bezglutenskom prehranom..
I to je to?  Što sada?.
Shvatila sam što se događa i što slijedi, trebalo mi je nekoliko dana, a onda je počela bitka između pozitivnih
i negativnih  misli, izgubljenost među prvim problemom kupiti hranu, praćenje deklaracija  mase informacija.
Koje su me još više zbunjivale. Više ili manje ne razumljive podatke na Webu i prilično konfuzno pričanje
prijateljima i rodbini, što je sa mnom “krivo”.
.Tako sam na temelju mog iskustva sastavila popis najboljih pet pravila koje mislim da su važni.

1. Pravilo – VOLJA
Ne dopusti sebi da budeš obeshrabren,  jer možete pobijediti. Sa  prvim zadacima na terenu to bi
bila prva prepreka, kao što su potraga za hranom u trgovinama i posjeta poznanicima. Za mene je
dan prošao jako tužno i sjećam se da sam pobjegla iz trgovine.
Ne smijem jesti više hranu, a moj svijet je bio ograničen na 2  metara police i to samo u većim
supermarketima. Gdje su dani bezbrižne šetnje oko trgovine i bacanje hrane u košarici bez oklijevanja?
Da ne govorim  pozivima  prijatelja na telefon i slijedi pitanje … dođeš  pizzu ili palačinke?
E, to više nije to.
To bi vas moglo ostaviti obeshrabrenim,
mogla sam prekinuti kontakt s ljudima ne ići do trgovine, gdje sam  na početku uvijek bila jako žalosna.
Međutim, kasnije sam počela  prilaziti  iz druge perspektive … kao izazov. I vjerujte mi, ovo je izazov.
.

.
2. Pravilo – eksperimentirajte s onim što možete i smijete

To znači da ste upoznati s dopušteni m namirnicama i sastojcima i tada eksperimentirate sa njima.
Jer … kasnije sam utvrdila da je odjel voća i povrća nije  zabranjeni za mene, pa uz   meso i ribe trgovine
voljela sam zavirit i dio sa slatkim ali pažljivo dozvoljeni slatkiši samo.
Ipak sam našla nešto među tih “dva metra polica”.  Pomoći ćemo vam da znate što smijete a što ne
od namirnica. Međutim, to neće biti lako. Izazovi…, znate. Gotovo svaki dan.
.


.
3. pravilo – Upoznajte ljude oko vas sa vašom bolešću ili još bolje, na svoj način prehrane.
I to ne na način da će tada biti u  strahu  i oni se boje pozvati  vas k sebi.
Ali na jednostavan način koji će im dati da znaju što vam može naštetiti , a što ne.
To će vam omogućiti da misle unaprijed tijekom planiranja poziva na ručak.
I na kraju bi  ionako počelo presedani sažaljenja poznanika kad bi sjedili uz  prazan tanjur.
.

.
4. Pravilo – planirajte unaprijed!

Zašto?
Jer na benzinskoj postaji u usred noći jer nećete naći  sendvič, jer bez glutena  ne može kupiti na svakom uglu.
Ako vam ponestane tjestenine kod kuće, to može biti prilično frustrirajući ako ste se već imali kuhani umak …
Dakle, naučiti planirati unaprijed i pobrinite se da je dovoljna zaliha vaše hrane  kod kuće.
Danas se inače ponuda bezglutenske hrane u porastu,
ali ipak na početku često se budete morali  pogoditi u čelo i reći … jooj, zaboravila sam…
.

.
Pravilo 5 je na kraju zbog razloga … jer je to najvažnije.

Samokontrola je na početku najteže, jer si određene navike,je vrlo teško istjerati. I često se događa, da
kroz misli prolazi …samo ovaj put, jer neće kao biti štete. To če vam jako nauditi i neće dobro završiti.
Bila sam tada na ljetnom odmoru kažnjena s takvim intenzivnim bolovima u crijevima da mi kasnije nije
više padalo na pamet da posegnem za zabranjenim namirnicama. Nemojte podcjenjivati štetne učinke glutena
za vas i kršenje pravila prehrane. Jer li šteta može biti prevelika a vama uvelike nauditi.
.